Preview

Tambov University Review. Series: Humanities

Advanced search

MOTIVATIONAL ASPECTS OF PROFESSIONAL-APPLIED PHYSICAL TRAINING OF CADETS

https://doi.org/ 10.20310/1810-0201-2017-22-3(167)-78-82

Abstract

The research urgency is caused by necessity of the profiling of physical training of the cadet to their further admission in higher military educational institutions, which makes mandatory the establishment of a special variety of their physical activity - professionally-applied physical culture. The aim is to study the attitude to physical education and sports, healthy, and cadets with violations of the arch of the foot. The main research method was a survey developed as the questionnaires. It is proved that the cadets that do not have violations of the arch of the foot more often and in greater volume deal with professionally-applied physical training and sports. While these exercises cause them to have less discomfort than their peers with disorders of the arch of the foot. Healthy cadets primarily made choice by themselves in favor of additional physical training, while cadets having pathology of the locomotion apparatus, less likely to attend sports clubs, and they are basically brought there by friends or parents. For cadets with disorders of the arch of the foot it is heavier to have any physical activity in general and practicing drill and professionally-applied physical training.

About the Authors

M. G. Kozadaev
Tambov State University named after G.R. Derzhavin
Russian Federation


T. A. Selitrenikova
Tambov State University named after G.R. Derzhavin
Russian Federation


References

1. Боброва Г.В. Военно-профессиональная составляющая в системе физической подготовки воспитанников кадетского училища // Современное образование в России и за рубежом: теория, методика и практика: материалы 4 Междунар. науч.-практ. конф. Чебоксары: ЦНС «Интерактив плюс», 2016. С. 46-48.

2. Карасик В.Е., Белякова И.П. Методические аспекты оценки оздоровительного влияния физического воспитания на организм школьника // Гигиенические основы оздоровления детей и подростков средствами физического воспитания. М., 2009. С. 112-115.

3. Гущина В.М., Медведев И.А., Мясникова Н.И., Шабунина Л.И. Профильное обучение по физической культуре на старшей ступени общеобразовательной школы // Теория и практика физической культуры. М., 2007. № 7. С. 59-60.

4. Тимушкин А.В., Чесноков Н.Н., Чернов С.С. Физическая культура и здоровье. М.: Спорт-АкадемПресс, 2003. 139 с.

5. Физическое воспитание студентов. Краснодар: Неоглория, 2008. 700 с.

6. Советова Е.В. Эффективные образовательные технологии. М.: Феникс, 2007. 288 c.

7. Чиж И.М., Жиляев Е.Г. Актуальные проблемы психофизиологического обеспечения военно-профессиональной деятельности // Военно-медицинский журнал. М., 1998. Т. 319. № 3. С. 4-10.

8. Селитреникова Т.А. Управление процессом адаптивного физического воспитания детей с поражениями сенсорной системы на основе комплексного контроля: дис. … д-ра пед. наук. СПб., 2013.

9. Матеріали круглого столу «Медико-соціальні аспекти реабілітації дітей-інвалідів у Дніпропетровській області». Дніпропетровск: Unicef, 2003.

10. Meracle P. Ordo Deus // Medical Practice. 2016. № 1 (55). Р. 12-15.


Review

For citations:


Kozadaev M.G., Selitrenikova T.A. MOTIVATIONAL ASPECTS OF PROFESSIONAL-APPLIED PHYSICAL TRAINING OF CADETS. Tambov University Review. Series: Humanities. 2017;22(3):78-82. (In Russ.) https://doi.org/ 10.20310/1810-0201-2017-22-3(167)-78-82

Views: 54


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1810-0201 (Print)
ISSN 2782-5825 (Online)