Дидактические проблемы интеграции мобильных приложений в учебный процесс
https://doi.org/10.20310/1810-0201-2016-21-7/8(159/160)-7-14
Аннотация
Об авторе
Светлана Владимировна ТитоваРоссия
Список литературы
1. Dudeney G., Hockly N., Pegrum M. Digital Literacies: Research and Resources in Language Learning. Pearson, 2013.
2. Stockwell G., Hubbard P. Some emerging principles for mobile-assisted language learning. Monterey, 2013.
3. Titova S., Talmo T., Avramenko A. Language Acquisition Through Mobile Technologies: A New Fad Or An Unavoidable Necessity? // Proceedings of EDULEARN13: Conference. Barcelona, 2013. Р. 5046-5050. URL: http://library.iated.org/view/TITOVA2013LAN (accessed: 26.02.2016).
4. Kukulska-Hulme A., Pettit J., Bradley L., Carvalho A., Herrington A., Kennedy D., Walker A. Mature students using mobile devices in life and learning // International Journal of Mobile and Blended Learning. 2011. № 3 (1). Р. 18-52.
5. Traxler J. The ‘learner experience’ of mobiles, mobility and connectedness // Background paper to presentation ELESIG Symposium: Digital Futures. 2010. UK: University of Reading. URL: http://cloudworks.ac.uk/cloud/view/3472 (accessed: 26.02.2016).
6. Сысоев П.В. Информационные и коммуникационные технологии в обучении иностранному языку: теория и практика: монография. М.: Глосса-пресс, 2012. 252 с.
7. DeGani A., Martin G., Stead G., Wade F. E-learning Standards for an M-learning world - informing the development of e-learning standards for the mobile web // Research in Learning Technologies. 2010. № 25 (3). Р. 181-185. URL: http://www.researchinlearningtechno-logy.net/in dex.php/rlt/article/view/19153 (accessed: 26.02.2016).
8. Титова С.В. Информационно-коммуникационные технологии в гуманитарном образовании: теория и практика. М., 2014. 240 с.
9. Driver P. Pervasive Games and Mobile Technologies for Embodied Language Learning // International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching. 2012. № 2 (4).
10. Berns A., Palomo-Duarte M., Dodero J.M., Ruiz-Ladrón J.M., Calderón Márquez A. Mobile apps to support and assess foreign language learning // Critical CALL - Proceedings of the 2015 EUROCALL: Conference / ed. by F. Helm, L. Bradley, M. Guarda, S. Thouësny. Padova, 2015. Р. 51-56. URL: Dublin: Research-publishing.net. http://dx.doi.org/10.14705/rpnet. 2015.000309 (accessed: 26.02.2016).
11. Титова С.В., Авраменко А.П. Интеграция мобильных технологий в обучении иностранным языкам. М., 2014.
12. Kearney M., Schuck S., Burden K., Aubusson P. Viewing mobile learning from a pedagogical perspective // Research in Learning Technology Journal. 2012. № 20 (1). URL: http://www.resear-chinlearningtechnology.net/index.php/rlt/article/ view/14406/html#AF0001 (accessed: 26.02.2016).
Рецензия
Для цитирования:
Титова С.В. Дидактические проблемы интеграции мобильных приложений в учебный процесс. Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2016;21(7-8):7-14. https://doi.org/10.20310/1810-0201-2016-21-7/8(159/160)-7-14
For citation:
Titova S.V. DIDACTIC PROBLEMS OF MOBILE APPS INTEGRATION IN EDUCATIONAL PROCESS. Tambov University Review. Series: Humanities. 2016;21(7-8):7-14. (In Russ.) https://doi.org/10.20310/1810-0201-2016-21-7/8(159/160)-7-14