Preview

Tambov University Review. Series: Humanities

Advanced search

TECHNOLOGY OF ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES’ USE WITH ELEMENTS OF AUTODIDACTICS IN THE PROCESS OF PERSONALITY’S SELF-DEVELOPMENT OF STUDENTS OF PROFESSIONAL EDUCATIONAL ORGANIZATION

https://doi.org/ 10.20310/1810-0201-2016-21-12(164)-26-34

Abstract

The description of technology of introduction of electronic educational resources with elements of autodidactics in the process of self-development of students of professional educational organization which is conventionally divided into four steps: 1) ascertaining - the formation of the experimental and control groups, monitoring and analysis of the entry level of self-development of students as well as the drawing up of an algorithm of actions, designed to change the level of self-development in a positive way in the process of self-study with the EER with elements of autodidactics; 2) designing - selection of resources to carry out the experiment on the basis of previously generated parameter; 3) constructive - phased implementation of resources in self-development of students in the process, and a portion to outside school hours; 4) control and correction - analysis of the results, make recommendations on further use of research results. We compared the results of the experimental and control groups at the beginning and at the end of the experiment. An increase of each of the indicators in comparison with the data of ascertaining experiment in the control and experimental groups is given and justified. The conclusion about the change in the level of self-development of personality of students of professional educational organization in a positive way in the use of EER with elements autodidacticsos made.

About the Author

Elena Aleksandrovna Belova
Tambov State University named after G.R. Derzhavin
Russian Federation


References

1. Бутыч Н.С. Формирование готовности к физкультурному самообразованию у студентов ссузов на основе информатизации образовательной среды // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. 2012. № 5.

2. Абдуразаков М.М., Ниматулаев М.М., Цветкова О.Н. Повышение квалификации и самообразование в условиях информатизации образования // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Информатизация образования. 2016. № 1. С. 113-120.

3. Тан Н.Н. Возможности применения информационных технологий в самообразовании обучающихся // Информационные технологии в преподавании и научно-технический перевод: сб. науч.-метод. ст. М.: Рос. ун-т дружбы народов, 2014. С. 175-182.

4. Царапкина Ю.М., Шкарупина В.В. Применение интерактивных технологий в учебном процессе как основа саморазвития студентов // Гуманитарные науки и образование. Саранск: Мордов. гос. пед. ин-т им. М.Е. Евсевьева, 2014. № 3. С. 87-92.

5. Шаршов И.А. Профессионально-творческое саморазвитие субъектов образовательного процесса в вузе: дис.. д-ра пед. наук. Белгород, 2005.

6. Макарова Л.Н., Шаршов И.А. Технологии профессионально-творческого саморазвития учащихся. М., 2005.

7. Белова Е.А. Характеристика исходного уровня саморазвития личности студентов среднего звена // Психолого-педагогический журнал Гаудеамус. 2015. № 1 (25). С. 127-132.

8. Стрельников А.В. Автодидактика как одно из условий формирования информационно-коммуникационной культуры // Вестник Челябинской государственной академии культуры и искусств. 2015. № 2 (42). С. 55-61.

9. Жожикова С.И. Организационно-педагогические условия саморазвития личности школьника в сети Интернет: автореф. дис.. канд. пед. наук. Якутск, 2009.

10. Елагина В.С., Ковалева Н.В. Организация исследовательской деятельности в педагогическом колледже как условие саморазвития личности студента // Гуманизация образования. 2014. № 3. С. 36-41.


Review

For citations:


Belova E.A. TECHNOLOGY OF ELECTRONIC EDUCATIONAL RESOURCES’ USE WITH ELEMENTS OF AUTODIDACTICS IN THE PROCESS OF PERSONALITY’S SELF-DEVELOPMENT OF STUDENTS OF PROFESSIONAL EDUCATIONAL ORGANIZATION. Tambov University Review. Series: Humanities. 2016;21(12):26-34. (In Russ.) https://doi.org/ 10.20310/1810-0201-2016-21-12(164)-26-34

Views: 49


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1810-0201 (Print)
ISSN 2782-5825 (Online)