Preview

Tambov University Review. Series: Humanities

Advanced search

ORGANIZATION OF STUDENTS’ INDEPENDENT WORK IN THE CONDITIONS OF CREATIVE-TECHNOLOGICAL APPROACH REALIZATION

https://doi.org/ 10.20310/1810-0201-2017-22-5(169)-88-94

Abstract

It is devoted to the problems of organizing independent work of students in connection with the transition to new educational standards and the introduction of a competence approach the basic definitions of the concept of “independent work” are examined, its classification is given. The notion of “creative-technological approach” was introduced, content, conditions for implementation and results of implementing the creative-technological approach based on electronic educational resources are presented. The main objective of the study was to organize independent work of students in the framework of the creative-technological approach in such a way as to increase its productivity. The conditions for the effectiveness of the organization of independent work of students in the institution of secondary vocational education are justified. An algorithm, a phased approach, the content of organization of students’ independent work in the framework of a creative- technological approach are developed. During the research methods such as observation, testing, analysis of students’ independent work products were used. The focus is made on the content of the creative-technological approach in secondary vocational education.

About the Author

L. L. Sorokina
Prokopyevsk Electric Machine-Building Training College
Russian Federation


References

1. Современные образовательные технологии. М.: КноРус, 2011. 432 с.

2. Загвязинский В.И. Теория обучения: Современная интерпретация. М.: Академия, 2007. 192 с.

3. Зимняя И.А. Педагогическая психология. М.: Логос, 2003. 383 с.

4. Пидкасистый П.И. Психолого-дидактический справочник преподавателя высшей школы. М.: Педагогическое общество России, 1999. 354 с.

5. Бородулина М.К. Обучение иностранным языкам как специальности. М.: Высшая школа, 1982.

6. Коджаспирова Г.М. Педагогический словарь. М.: Academia, 2000. 176 с.

7. Основы педагогики и психологии в высшей школе / под ред. А.В. Петровского. М., 1986.

8. Рубаник А., Большакова Г., Тельных Н. Самостоятельная работа студентов // Высшее образование в России. 2005. № 6. С. 120-124.

9. Сенашенко В., Жалкина Н. Самостоятельная работа студентов: актуальные проблемы // Высшее образование в России. 2006. № 7. С. 103-109.

10. Титова Г.Ю. О технологии организации самостоятельной работы студентов // Вестник Томского государственного педагогического университета. 2010. № 1 (91). С. 123-126.

11. Федорова М., Якушина Л. Модель организации внеаудиторной самостоятельной работы // Высшее образование в России. 2007. № 10. С. 88-90.

12. Щеголева О.Н. Роль и место самостоятельной контролируемой работы в новой парадигме образования // Иностранные языки в школе. 2007. № 8. С. 66-71.

13. Граф В. Основы самоорганизации учебной деятельности и самостоятельная работа студентов. M.: Изд-во Моск. ун-та, 1981. 345 с.

14. Пидкасистый П.И. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в обучении. М.: Педагогика, 1980. 240 с.

15. Положение по электронному обучению и дистанционным образовательным технологиям. URL: http://pemstprk.ru/images/ %D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5_%D0%BF%D0%BE_%D0%AD%D0%9E_%D0%B8_%D0%94%D0%9E%D0%A2.pdf (дата обращения: 03.03.2017).


Review

For citations:


Sorokina L.L. ORGANIZATION OF STUDENTS’ INDEPENDENT WORK IN THE CONDITIONS OF CREATIVE-TECHNOLOGICAL APPROACH REALIZATION. Tambov University Review. Series: Humanities. 2017;22(5):88-94. (In Russ.) https://doi.org/ 10.20310/1810-0201-2017-22-5(169)-88-94

Views: 43


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1810-0201 (Print)
ISSN 2782-5825 (Online)