Preview

Tambov University Review. Series: Humanities

Advanced search

RESEARCH WORK AS THE CONDITION OF SUCCESSFUL VOCATIONAL TRAINING OF MASTER’S DEGREE STUDENTS

https://doi.org/ 10.20310/1810-0201-2018-23-175-114-121

Abstract

At the present stage a multi-level educational system allows creating favorable conditions for students’ research activities. The master’s programme is aimed at training scientific personnel ready for productive research activities in the new conditions. We substantiate the role of research work of undergraduates in development of their professional competence. The analysis of the experience in organizing the research work of the Institute of Culture and Arts master’s degree students of the Moscow State Pedagogical University, based on a practical approach to research activity, allowed us to conclude the integrated approach of the research work of “Social and Cultural Activity” department master’s degree students, that creates conditions for the implementation of our projects and a comprehensive analysis of the results obtained on the basis of theoretical and practical developments. Providing wide opportunities for scientific research of students in educational process the university promotes scientific inquiry, activation of students’ creative potential, forming skills of independent scientific research work. A competent organization of research work of students of the master’s degree helps them to master the theory, forms the qualities of the researcher, and introduces them to the future profession. Engaging of the master’s degree students in the study allows them to design their own professional activity, analyze the results of the work, motivates learning activity. Based on the analysis of the scientific activity of the students, we developed and presented recommendations on improving the research activities of students. The application of the recommendations will allow the teachers of the university to actively support the research activities of master’s degree students, develop their professional competencies, create a situation of success in the chosen professional area and predict further scientific research.

About the Authors

G. V. Ganshina
Moscow City University; State University of Humanities and Technology
Russian Federation


E. V. Babaeva
State University of Humanities and Technology
Russian Federation


S. Y. Zavarina
State University of Humanities and Technology
Russian Federation


Z. V. Muraveva
State University of Humanities and Technology
Russian Federation


References

1. Ганьшина Г.В. Методика преподавания специальных дисциплин. М.: МГПУ, 2017. 196 с.

2. Бабаева Е.В., Ганьшина Г.В., Муравьева Ж.В. Организация досуга студенческой молодежи: историко-культурологический опыт 1970-1980 гг. М.: ГГТУ, 2017. 168 с.

3. Умеркаева С.Ш. Формирование профессионально значимых качеств личности бакалавра социально-культурной деятельности в условиях практико-ориентированной образовательной среды // Международный академический вестник. 2015. № 2 (8). С. 41-45.

4. Левина И.Д. Социально-педагогический феномен наставничества студенческой молодежи в условиях педагогического вуза // Вестник экономической интеграции. 2014. № 5 (74). С. 97-100.

5. Шкатулла В.И. Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации»: научно-практический комментарий. Главы 1-6. М.: ЗАО «Библиотечка РГ», 2014. 192 с.

6. Шкатулла В.И. Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации»: научно-практический комментарий. Главы 7-15. М.: ЗАО «Библиотечка РГ», 2014. 192 с.

7. Радионова Н.Ф., Тряпицына А.П. Перспективы развития высшего педагогического образования // Человек и образование. 2008. № 1. С. 24-28.

8. Современные тенденции развития социально-культурной деятельности и художественного образования: теория и практика / под ред. Г.И. Грибковой. М.: УЦ Перспектива, 2017. 184 с.

9. Безбородова Л.А., Заварина С.Ю. Педагогические проблемы в теории музыкального образования // Наука и школа. 2013. № 1. С. 67-74.

10. Соляников Ю.В. Организация научно-исследовательской деятельности в магистратуре университета // Исследование современных педагогических проблем / под ред. Е.С. Заир-Бек. СПб.: РГПУ им. А.И. Герцена, 2001. С. 80-87.

11. Батракова И.С. Особенности организации научно-исследовательской деятельности магистрантов кафедры педагогики // Педагогика в современном мире: материалы Всерос. науч. конф. с междунар. участием. СПб.: РГПУ им. А.И. Герцена, 2011.

12. Ганьшина Г.В., Лунина Г.В. Тьюторское сопровождение адаптации детей к условиям дошкольной образовательной организации // Современные проблемы науки и образования. 2017. № 4.


Review

For citations:


Ganshina G.V., Babaeva E.V., Zavarina S.Y., Muraveva Z.V. RESEARCH WORK AS THE CONDITION OF SUCCESSFUL VOCATIONAL TRAINING OF MASTER’S DEGREE STUDENTS. Tambov University Review. Series: Humanities. 2018;23(175):114-121. (In Russ.) https://doi.org/ 10.20310/1810-0201-2018-23-175-114-121

Views: 51


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1810-0201 (Print)
ISSN 2782-5825 (Online)