Preview

Tambov University Review. Series: Humanities

Advanced search

ADAPTIVE PHYSICAL EDUCATION DEVELOPMENT IN THE SYSTEM OF INCLUSIVE PROFESSIONAL EDUCATION

Abstract

The formation of a new ideology, legislation and practice in the field of inclusive professional education of disabled people is developed in Tambov Region under the Ministry of Education and Science of the Russian Federation, the Federal Educational and Methodical Center. The center of this model is the basic professional educational organization (Tambov Regional State Autonomous Professional Educational Institution “Training College of Field Technologies”), which provides support for the functioning of the system of inclusive professional education of people with disabilities. In the regional state professional organizations there are 169 students of the disabled people and 134 people with disabilities. The socio-demographic characteristics of persons with disabilities who study in the conditions of the Center of Inclusive Education (structural subdivision of the Training College of Field Technologies) are considered. The studied characteristics will allow to use them for events to develop adaptive physical education in secondary professional education.

About the Authors

A. Y. Konovalov
Tambov State University named after G.R. Derzhavin
Russian Federation


Y. N. Konovalov
Training College of Field Technologies
Russian Federation


E. M. Osmanov
Tambov State University named after G.R. Derzhavin
Russian Federation


References

1. Строгова Н.А. Социально-психологическая адаптация будущих специалистов по адаптивной физической культуре к особенностям профессии // Вестник спортивной науки. 2012. № 1. С. 58-61.

2. Соломко А.Д. Адаптивное физическое воспитание как метод коррекции аутичных детей // Вестник Адыгейского государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. 2008. № 7. С. 234-239.

3. Федулов Б.А., Мишина Н.П., Гузев Д.В. Особенности социальной реабилитации лиц с ограниченными физическими возможностями на занятиях по адаптивной физической культуре // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2016. № 10-3 (64). С. 209-211.

4. Бобровский Е.А. Адаптивный спорт и физическая культура как метод реабилитации инвалидов // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2017. № 4-2. С. 456-459.

5. Бобровский Е.А. Реабилитация инвалидов через адаптивный спорт и физическую культуру // Региональный вестник. 2017. № 2 (7). С. 24-26.

6. Борисова Г.Н., Зверева О.А. Адаптивная физическая культура и адаптивный спорт: образование, наука и практика // Симбирский научный вестник. 2016. № 4 (26). С. 158-162.

7. Голякова Н.Н. Базовые и новые физкультурно-спортивные виды в профессиональной подготовке будущих учителей адаптивной физической культуры // Обучение и воспитание: методики и практика. 2012. № 1. С. 277-281.

8. Евсеев С.П., Евсеева О.Э. Теоретические проблемы адаптивного спорта на современном этапе // Культура физическая и здоровье. 2015. № 4 (55). С. 78-83.


Review

For citations:


Konovalov A.Y., Konovalov Y.N., Osmanov E.M. ADAPTIVE PHYSICAL EDUCATION DEVELOPMENT IN THE SYSTEM OF INCLUSIVE PROFESSIONAL EDUCATION. Tambov University Review. Series: Humanities. 2018;23(174):71-76. (In Russ.)

Views: 37


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1810-0201 (Print)
ISSN 2782-5825 (Online)