Preview

Tambov University Review. Series: Humanities

Advanced search

MIXED EDUCATION BASING INFORMATION TECHNOLOGIES AS A FORM OF EDUCATIONAL PROCESS EDUCATION IN GENERAL EDUCATIONAL SCHOOL

https://doi.org/ 10.20310/1810-0201-2016-21-2(154)-33-41

Abstract

It is proved that in the conditions of crisis of class-lesson system of education associated with the emerging techno-information society and need the ongoing informatization of education, the required Learning standards quality of general education can be ensured by transition to mixed training, involving remote to study theory subjects and classroom activities of students aimed at the implementation of practical work in an educational institution. The main learning activity is an independent educational activity of students, at all stages of electronic educational resources developed on the basis of the environments of high-level programming, implement some of the functions of training and therefore are a participant of the educational process. As a result of this transformation of the subject structure of the educational field there are three areas of academic engagement: “teacher - student”; “learner - electronic educational resource”; “teacher electronic educational resource”, which lead to the formation of the activity triangle “teacher - learner - an electronic educational resource”. The possibility of implementation of the educational process in the context of mixed learning on the basis of functioning of the activity triangle is analyzed and it is concluded that its implementation will bring the educational process at school on the real information basis.

About the Author

Evgeniy Konstantinovich Vasin
Puchezh gymnasia
Russian Federation


References

1. Тестов В.А. Переход к новой образовательной парадигме в условиях сетевого пространства // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. 2012. № 4 (1). С. 50-56.

2. Гомулина Н.Н. Модели смешанного обучения физике в школе. Ростов н/Д, 2011.

3. Российский портал открытого образования: обучение, опыт, организация / отв. ред. В.И. Солдаткин. М., 2003.

4. Капустин Ю.И. Педагогические и организационные условия эффективного сочетания очного обучения и применения технологий дистанционного образования: автореф. дис. … д-ра пед. наук. М., 2007.

5. Андреев А.А. Дистанционное обучение: сущность, технология, организация. М., 1999.

6. Джонсон Д., Джонсон Р., Джонсон-Холубек Э. Методы обучения. Обучение в сотрудничестве / пер. с англ. З.С. Замчук. СПб., 2001.

7. Valiathan P. Blended Learning Models. URL: http://www.learningcicuits.org/2002/valiathan. html. (дата обращения: 21.06.2015).

8. Роззетт Э., Фрази Р.В. Возможности смешанного обучения // E-Learning World. 2006. № 1-2.

9. Кун К. E-Learning - электронное обучение // Информатика и образование. 2007. № 6. С. 16-18.

10. Десятова Л.В. Дистанционное обучение // Раздвигая границы: тезисы доклада 11 Международного интерактивного форума образовательных технологий. М., 2010.

11. Медведева М.С. Актуальность подготовки будущих учителей к смешенному обучению при использовании современных дистанционных технологий // Современные технологии в науке, производстве и образовании: сборник материалов конференции. Шуя, 2014. С. 32-33.

12. Щеннико С.А., Теслинов А.Г. Основы деятельности тьютора в системе дистанционного образования: специализированный курс. М., 2006.

13. Академия Хана. URL: https://ru.khanacademy. org (дата обращения: 11.11.2015).

14. Васин Е.К. Смешанное обучение на основе функционирования деятельностного треугольника, реализуемое в естественно-науч-ном кластере дисциплин общеобразовательной школы (педагогический и технологический аспекты): монография. Ульяновск, 2015.


Review

For citations:


Vasin E.K. MIXED EDUCATION BASING INFORMATION TECHNOLOGIES AS A FORM OF EDUCATIONAL PROCESS EDUCATION IN GENERAL EDUCATIONAL SCHOOL. Tambov University Review. Series: Humanities. 2016;21(2):33-41. (In Russ.) https://doi.org/ 10.20310/1810-0201-2016-21-2(154)-33-41

Views: 55


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1810-0201 (Print)
ISSN 2782-5825 (Online)