Preview

Tambov University Review. Series: Humanities

Advanced search

THE DEVELOPMENT OF APPLIED BACHELOR PROGRAMS AND STAGES OF MULTILEVEL EDUCATION

https://doi.org/ 10.20310/1810-0201-2016-21-1(153)-5-10

Abstract

There is no secret that the majority of Russian students are focused on only getting higher education but not any other kind of education. In the last decade of the twentieth century, the national system of higher education began to take clear shape oriented on the demands of the post-industrial society: the high level of professionalism, academic and social mobility, readiness for self-education and self-improvement provide the demand of graduates in the labor market. And since the same knowledge is a strategic resource company, to the extent formation of key competencies specialist consistently integrating and defining professional competence, should start from the first day of training at the university. In the small towns there are often no institutes of higher education. Applied bachelor programs - are a good way out. The development of applied bachelor programs, defined by their structure and stages of formation are described. The task of applied bachelor programs in the situation of the innovation economy is twofold. On the one hand, they should provide fundamental knowledge, good base. On the other hand, the graduate should receive topical skills which are practical at the moment. Teaching and research competence in this regard is a form of knowledge existence, skills, education in general, which lead to personal self-realization, to finding graduates of bachelor and master’s place in the world due to what kind of education becomes a highly motivated, individualized for maximum demand for personal potential, recognition and awareness of personality surrounding her own self-worth. The direction of content multilevel education on the development of competence is analyzed.

About the Authors

Наталья Molotkova
Tambov State Technical University
Russian Federation


Pavel Vladislavovich Monastyrev
Tambov State Technical University
Russian Federation


Ivan Ilyich Mamaev
Tambov State Technical University
Russian Federation


Wu Chen
Tambov State Technical University
Russian Federation


References

1. Блинов В.И. Прикладной бакалавриат: самое практичное образование. URL: http://www. opec.ru (дата обращения: 20.10.2015).

2. Еременко Ю.И. Практико-ориентированный бакалавриат в многоуровневой профессиональной подготовке специалистов // Непрерывное многоуровневое профессиональное образование: традиции и инновации: сборник материалов 7 региональной научно-методи-ческой конференции. Воронеж, 2012. Ч. 2. С. 62-64.

3. Еременко Ю.И. Прикладной бакалавриат как инновационная образовательная траектория в системе «колледж - вуз» // Современное образование: содержание, технологии, качество: сборник материалов 18 Международной научно-методической конференции. СПб., 2012. Т. 1. С. 33-34.

4. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования. М., 2013.

5. Анисимов П.Ф. Профессиональное образование - естественная потребность экономики // Национальные проекты. 2012. № 1-2. С. 80-83.

6. Волохин А.В., Никитин М.В. Довузовское профессиональное образование как механизм государственно-частного партнерства // Образовательная политика. 2011. № 5. С. 26-30.

7. Девислов В.А. Стандарты высшего профессионального образования компетентностного формата: вопросы структуры и содержания // Высшее образование сегодня. 2012. № 9. С. 16-21.

8. Зимняя И.А. Ключевые компетенции - новая парадигма результата современного образования // Эйдос: сетевой журнал. 2012. URL: http://www.eidos.ru/journal/2012/0505.htm. (дата обращения: 15.05.2014).

9. Концепция создания программ прикладного бакалавриата в системе профессионального образования Российской Федерации / авт.-сост. В.И. Блинов, Ф.Ф. Дудырев, Е.Ю. Есенина, А.Н. Лейбович, А.А. Факторович. М., 2010.

10. Митяева А.М. Развитие системы многоуровнего высшего образование в России и за рубежом // Образование и общество. 2012. № 2. URL: http://www.education.rekom.ru. (дата обращения: 15.05.2014).


Review

For citations:


Molotkova , Monastyrev P.V., Mamaev I.I., Wu Chen  THE DEVELOPMENT OF APPLIED BACHELOR PROGRAMS AND STAGES OF MULTILEVEL EDUCATION. Tambov University Review. Series: Humanities. 2016;21(1):5-10. (In Russ.) https://doi.org/ 10.20310/1810-0201-2016-21-1(153)-5-10

Views: 41


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1810-0201 (Print)
ISSN 2782-5825 (Online)